Nowy rok rozpoczynamy zajadając smažený sýr i smakując pewien znany napitek pochodzący z Pilzna! Tak, to „Miesiąc czeski”!  Pomożemy z wszystkimi rodzajami tłumaczeń z/na język czeski. Nasza nowa promocja potrwa do końca stycznia.

 

Szybka nawigacja:

1. Praga
2. Na zdraví!
3. Skalne miasto
4. Język czeski
5. Promocja „Miesiąc czeski”
6. Jak skorzystać z oferty

1. Praga

Stolica Czech jest niezwykłym i pięknym kolażem wielu epok. Przeplatają się tutaj zabytki gotyku, renesansu, baroku, secesji oraz czasów współczesnych. Zabytkowe centrum Pragi zostało ujęte na liście światowego dziedzictwa UNESCO w 1992 roku. Praga jest uważana za jedno z najpiękniejszych miast środkowej Europy. Duże znaczenie odgrywa tutaj bardzo mała liczba zniszczeń po II wojnie światowej, znacznie mniejsze koszty pobytu w porównaniu z Europą Zachodnią oraz dobre połączenia lotnicze. Pragę co roku odwiedza ponad 4 mln osób.

2. Na zdraví!

Piwo jest wielkim skarbem i pasją Czechów. Najstarszy dokument potwierdzający wytwarzanie piwa w Czechach datuje się na 1088 rok, a spisany został przez króla Vratislava II. To właśnie stąd pochodzi słynny Pilsner Urquell (cz. Plzeňský prazdroj), produkowany od 1984 roku. Czeski Związek Browarników i Słodowników podaje, że przeciętny Czech wypił w 2017 roku 276 kufli piwa, a więc 138 litrów i trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że jest to najniższy wynik od ponad pół wieku! Wciąż jednak jest to najwyższy wynik na świecie. Czesi piją głównie wieczorem w towarzystwie, podczas radosnych spotkań w hospodach, pogawędek i zabaw. Przy okazji nie ma tutaj miejsca na prowadzenie pojazdów nawet po drobnym napitku. Restrykcyjne przepisy określają jasno, że osoba zasiadająca za kółkiem musi mieć dokładnie 0,0 promila alkoholu we krwi.

3. Skalne miasto

Brama gotycka w Adršpašskich skałach

Ponad 95% kraju pokrywają góry i wzgórza. Jedną z niewątpliwych atrakcji turystycznych jest labirynt skalny powstały na skutek erozji terenu. W dawnych latach skalne miasto służyło schronieniu dla mieszkańców, gdy czuli zagrożenie będąc w swoich domostwach. Był również źródłem inspiracji dla artystów. W 1984 roku wybuchł wielki pożar trwający wiele tygodni i pochłonął niemal całą leśną roślinność. Tereny labiryntu stały się dostępniejsze i był to początek planowania i budowy pierwszych szlaków turystycznych.

Skalne miasto w czeskim Adršpach posłużyło jako plan filmowy podczas przenoszenia na wielki ekran powieści fantasy „Opowieści z Narnii ” C.S. Lewisa.

Najsłynniejsze czeskie skalne miasta to Skały Ardszpacko-Teplickie (cz. Adršpašskoteplické skály), Prachovské skály, a także region Hruboskalsko.

4. Język czeski

Język czeski (cz. český jazykčeština [ˈt͡ʃɛʃcɪna]) jest językiem z grupy zachodniosłowiańskiej, która stanowi część rodziny indoeuropejskiej. Jest to język ojczysty dla ok 11,5 mln ludzi, a 10 milionów z tej grupy to osoby mieszkające w Czechach. Sam język jest podobny do języka polskiego i często bywa to bardzo zdradliwe. Z pozoru znajome słowa i zwroty mają często niespodziewane znaczenie. Gdy jakiś rozentuzjazmowany Czech rzuci „Mam napad!” oznacza to tyle samo, co „Mam pomysł!”. Osoba chuda oznacza natomiast kogoś o niezbyt dużych dochodach.

5. Promocja „Miesiąc czeski”

W okresie promocyjnym trwającym od 4 do 31 stycznia 2019 roku zamawiając 2 dowolne usługi, drugą tańszą otrzymasz z rabatem 12% (a stali klienci — 17%) w porównaniu do stawek cennikowych!

Promocja „Miesiąc czeski” w VEROLING obejmuje wszystkie świadczone przez naszą firmę usługi tłumaczeniowe w kombinacjach język polski/angielski«»język czeski«»język polski/angielski, ze szczególnym uwzględnieniem poniższych:

  • tłumaczenia dokumentacji technicznej
  • transkrypcja plików multimedialnych (zarówno tych powstałych w języku czeskim, jak i w opcji z tłumaczeniem nagrań audio i wideo na język czeski)
  • przygotowanie i tłumaczenie napisów w języku czeskim do filmów promocyjnych
  • tłumaczenie i lokalizacja stron www na język czeski
  • usługa tłumaczenia ustnego z/na język czeski
    • tłumaczenia ustne z i na język czeski (synchroniczne i konsekutywne)
    • usługi przewodnika czeskiego podczas wyjazdów biznesowych i wycieczek
  • tworzenie kampanii promocyjno-reklamowych oraz prowadzenie kont na Twitterze/stron na Facebooku w kilku językach, w tym po czesku
  • kampanie reklamowe Google AdWords i Facebook w języku czeskim
  • przygotowanie do druku materiałów marketingowych, tłumaczenie książek i innych publikacji z i na język czeski
  • tworzenie tekstów marketingowych i reklamowych w języku czeskim

Wszystko na czas i w wykonaniu najlepszych dyplomowanych specjalistów.

6. Jak skorzystać z oferty

    • Wybierz interesującą Cię usługę lingwistyczną;
    • Prześlij swoje zapytanie o wycenę usługi, korzystając z modułu „Wycena”;
    • Wpisz w formularzu specjalny kod rabatowy #20190104CEST. Wkrótce po otrzymaniu zapytania o wycenę otrzymasz od nas kosztorys;
    • Gotowe!
Miesiąc czeski
Nie ma jeszcze ocen.

Rozmiar
Kontrast