Kiedy już zdecydujemy się na transkreację, powinniśmy pamiętać o kilku podstawowych zasadach, dzięki którym unikniemy nieporozumień i zrealizujemy dokładnie to, co sobie założyliśmy. Warto zaznajomić się z cały procesem, żeby potem nie być rozczarowanym efektem podjętych działań i nie tracić cennego czasu na poprawki, których można było uniknąć.

chat-23713_640

Zdecydowanie najważniejszy elementem w cały procesie jest jego dokładne zrozumienie przez obie strony. Należy zacząć od tego, żeby wyczerpująco wyjaśnić, czego dokładnie oczekujemy, jakich emocji chcemy dostarczyć i co przekazać naszym odbiorcom. Później warto zapoznać się z wizją osoby dokonującej transkreacji i wspólnie przeanalizować. Dobrym przykładem jak nie powinna wyglądać transkreacja jest KFC, które wchodząc na rynek chiński, stosowało slogan „Palce lizać”, który jednak po przełożeniu brzmiał jak „Zjedz swoje palce”, co nie kojarzyło się najlepiej i zdecydowanie rozmijało się z komunikatem, który firma chciała przekazać. Dlatego tak ważne jest wyjaśnienie swoich celów już na samym początku i przekazanie wykonawcy jak największej ilości informacji.

Na samym początku należy zapoznać się z kosztami takiego procesu i czasem, jaki jest dla niego przeznaczony. Transkreacja wymaga zdecydowanie większych nakładów niż samo tłumaczenie, a poza tym jest usługą wymagającą zdecydowanie większych nakładów pracy i kreatywności. Niezwykle ważne jest zrobienie badań rynku i preferencji potencjalnych grup odbiorców, dzięki czemu można lepiej zrozumieć ich potrzeby. To wymaga jednak zarówno czasu, jak i nakładów finansowych. Transkreacja pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze w porównaniu tworzeniem kampanii od nowa, a przy tym, co ważniejsze pomaga uniknąć wpadek wizerunkowych i pozytywnie wpływa na naszą markę. Należy jednak pamiętać, że jest to usługa droższa niż samo tłumaczenie.

Bądź gotowy do dyskusji o swoim produkcie i o komunikatach, które chcesz przekazać. Transkreacja bazuje na idei tekstów bazowych, dlatego bardzo ważne jest przekazanie ich dostawcom. Oni również będą mieli sporo uwag, ponieważ znają realia swojego regionu i będą chcieli wprowadzić mechanizmy, które przynoszą oczekiwane rezultaty. Musisz być przygotowany na pewne zmiany, które zasugerują. Nie ze wszystkimi musisz się zgadzać, ale bardzo ważna jest wspólna analiza całego procesu i wyciągnięcie odpowiednich wniosków.

Jeżeli zapoznasz się z tymi wskazówkami, nic nie powinno cię zaskoczyć. W VEROLING dbamy, aby nasi klienci od samego początku byli świadomi co ich czeka. Jesteśmy członkami prestiżowej organizacji ELIA Association, a także certyfikowani według norm ISO 9001:2008 oraz EN 15038:2006, dlatego możesz być pewien, że trans kreacja wykonana przez nasze biuro spełni wszystkie twoje wymagania.

Ciąg dalszy: Cz.4 – Strona internetowa: jak transkreacja może poprawić SEO

Nie ma jeszcze ocen.

03Cze 2019

W poniedziałek 3 czerwca 2019 r. wystartowała nowa akcja promocyjna Biura Tłumaczeń VEROLING pod nazwą „Miesiąc chiński”. Bez względu na to czy jesteś prężnie działającą firmą, czy osobą prywatną, pomożemy z wszystkimi rodzajami tłumaczeń z/na język chiński. Nie ma jeszcze ocen. Share via: Facebook Twitter LinkedIn More

23Maj 2019

Język chiński rzadko wybierany jest do nauki, jednak już dawno wspiął się na poziom o światowym znaczeniu. Według najnowszych danych językiem chińskim posługuje się około 1,3 miliardów ludzi na całym świecie, czyli prawie 1/5 ludności Ziemi. Większość z nich mieszka w Chinach (lub ChRL), Singapurze, Tajwanie, Filipinach oraz innych krajach, gdzie znajdują się społeczności Chińczyków. […]

Rozmiar
Kontrast
Share via