Serwisy społecznościowe to nie tylko komunikacja non-stop i przeglądanie zdjęć, jak wielu uważa. Każdy może coś znaleźć dla siebie. Jeśli czytasz ten wpis, zaktualizowałeś już status na Facebooku, wrzuciłeś najnowsze zdjęcia na Instagram i zostawiłeś parę komentarzy na Twitterze. Zrobię przerwę i wejdę na stronę Biura tłumaczeń VEROLING, które akurat opublikowało coś nowego. Przedstawiamy ciekawe fakty o serwisach społecznościowych. Czytaj, później udostępnisz znajomym!

Ciekawe fakty o serwisach społecznościowych — nie tylko dla marketera!

  1. Przeciętny użytkownik loguje się do swojego konta 2 razy dziennie
  2. Na świecie jest ponad 200.000.000 blogów
  3. Liczba obserwujących Ashtona Kutchera i Britney Spears jest porównywalna z ludnością Irlandii, Norwegii czy Panamy
  4. Co minutę w sieci Facebook pojawia się ponad 50 tysięcy nowych odnośników. Co 20 minut udostępnia się 1 milion odnośników
  5. Co minutę rośnie liczba znajomych — 100 tys. osób dodaje kogoś
  6. Ponad 50% zarejestrowanych użytkowników podaje, że wymiana informacji w serwisach społecznościowych zajmuje im od 1 do 5 godzin tygodniowo
  7. Spośród badanych użytkowników 80% nie może wytrzymać choćby doby, nie sprawdzając ani razu swojej strony
    (Zdjęcie: greyweed)
  8. Co godzinę 4,5 mln ludzi na Facebooku otrzymuje zaproszenie na jakieś wydarzenie
  9. Co minutę 100.000 osób zostaje znajomymi na Facebooku
  10. Przeciętny użytkownik serwisów społecznościowych ma 195 znajomych w Internecie
  11. Co sekundę 8 osób na planecie dołącza do któregoś z serwisów społecznościowych
  12. W Malezji do października 2015 r. istniała sieć dla właścicieli kotów — CatMoji. Z kolei w rosyjskim segmencie Internetu, tzw. Runecie, nadal istnieje serwis społecznościowy dla psów pod nazwą Wooof. Oczywiście prowadzonych w ich imieniu przez właścicieli. Stanem na sierpień 2016 roku przetłumaczony jest na trzy języki: angielski, francuski oraz hebrajski.
  13. Najaktywniejsi w serwisach społecznościowych są Kanadyjczycy, za nimi są Amerykanie, trójkę zamykają mieszkańcy Wielkiej Brytanii.
  14. Co piąta osoba po utracie pracy szuka zatrudnienia za pomocą serwisów społecznościowych. Ponad połowie z nich to się udaje
  15. Liczba zapytań w wyszukiwarce Google przekracza miliard dziennie
  16. 14% użytkowników serwisów społecznościowych spędza tam mniej niż 3 h tygodniowo. 24% z nich spędza ponad 20 godzin. Ciekawe, kiedy śpią…
  17. 80% dzieci posiada konta w serwisach społecznościowych
  18. Co piąte dziecko spędza w „społecznościówkach” około 24 godzin w tygodniu. Ponad połowa dzieci zbliża się do tego wskaźnika
  19. Facebook mogący pochwalić się 1,65 miliarda użytkowników (stanem na 31 marca 2016 r.) to drugi „kraj” na świecie pod względem liczebności — po Chinach, ale przed Indiami.
  20. Szanse na to, że przeciętna osoba poniżej 30 roku życia należy do któregoś z serwisów społecznościowych wynosi ponad 50%
  21. 72% z 2430 ankietowanych z 8 krajów surfuje prawie wyłącznie po stronach w ojczystym języku. Znaczniej chętniej kupią produkt, jeśli informacja będzie dostępna w ich języku. Dla ponad 50% z nich profesjonalne tłumaczenie (tzw. lokalizacja) strony internetowej jest ważniejsze niż cena. (źródło: Common Sense Advisory)
  22. Najszybciej rosnącym segmentem użytkowników serwisów społecznościowych są kobiety w wieku 55–65 lat
  23. Aby zdobyć 50 milionów użytkowników radio potrzebowało 38 lat, telewizja — 13, Internet — 4, iPod — 3. Facebookowi aby do osiągnięcia 100 milionów użytkowników wystarczyło mniej niż 9 miesięcy
  24. 80% ludzi bardziej ufa opinii wirtualnych przyjaciół niż tych rzeczywistych
  25. Ponad 90% ludzi urodzonych w XXI wieku ma konta w różnych serwisach społecznościowych
  26. Preferencje użytkowników z różnych krajów świata:
    USA — Facebook, Twitter, LinkedIn
    Niemcy — Facebook, Twitter, Xing
    Wielka Brytania — Facebook, Twitter, LinkedIn
    Rosja — VKontakte, Odnoklassniki, Facebook
  27. Japonia jest jedynym krajem na świecie, gdzie najpopularniejszym serwisem społecznościowym jest Twitter. Warto o tym pamiętać, opracowując strategię marketingową
  28. Statystyki pokazują, że przez serwisy społecznościowe 26-krotnie wzrosła liczba przestępstw seksualnych, których ofiarami padły osoby niepełnoletnie.
  29. Co roku około 100 ludzi przypłaca życiem wiadomość zostawioną w serwisie społecznościowym
  30. W 2011 roku 4 z 5 złodziei w Wielkiej Brytanii wykorzystywało serwisy społecznościowe do okradania mieszkań
  31. Badania pokazują, że fascynacja serwisami społecznościowymi niszczy układ odpornościowy człowieka
  32. Serwisy społecznościowe już wyprzedziły pornografię pod kątem najpopularniejszego sposobu spędzania czasu w Internecie
  33. Co piąta para poznaje się w serwisach społecznościowych. Nieco ponad 10% zawartych w USA małżeństw doszło do skutku właśnie dzięki mediom społecznościowym. Z drugiej strony media społecznościowe są przyczyną co trzeciego rozwodu na świecie
  34. Ponad 15% użytkowników wykorzystuje „społecznościówki” do szpiegowania. Nie trzeba wspominać, że prym wiodą służby specjalne.
  35. Pod koniec listopada 2011 roku Facebook opatentował system śledzenia za użytkownikami poza medium społecznościowym. Zakładając, że nie zmieniamy zaawansowane ustawienia prywatności w przeglądarce, Facebook śledzi także wylogowanych i niezarejestrowanych
  36. Przebywanie w serwisach społecznościowych zwiększa ryzyko samobójstwa, ponieważ robi człowieka bardziej odseparowanym od rzeczywistości, minimalizując kontakty z otoczeniem
  37. 69% rodziców ma swoje dzieci w znajomych w serwisach społecznościowych
  38. 80% rodziców twierdzi że wie, co robią ich dzieci w Internecie. Jednak 31% dzieci jest przekonanych, że rodzice nic o tym nie wiedzą.
  39. 10 lat — przeciętny wiek, w którym rozpoczyna się samodzielne korzystanie z serwisów społecznościowych
  40. Tyle czasu tygodniowo spędza dziecko w serwisach społecznościowych i grupach: 7-14 godzin — 23%, 14-12 godzin — 57%, ponad 21 godzin — 20%
  41. Ponad trzykrotnie wzrosła liczba zdrad wskutek nawiązania nowych znajomości w serwisach społecznościowych. Szeroki wybór i bezkarność powodują eksplozję emocji i zachcianek.
  42. 24 z 25 największych gazet spadły nakłady po tym, jak wiadomości zaczęły docierać do ludzi innymi kanałami, między innymi poprzez serwisy społecznościowe
  43. 25% wszystkich wyników wyszukiwania dotyczących światowych marek prowadzą do materiałów utworzonych przez użytkowników serwisów społecznościowych
  44. Okazuje się, że większość popularnych mediów społecznościowych nadal przechowuje grafiki usunięte przez użytkowników
  45. 4 firmy na 5 już wykorzystuje media społecznościowe
  46. Około jednej trzeciej blogerów regularnie publikuje swoje opinie o największych markach handlowych i firmach
  47. Amerykanie z Collector’s Edition wydrukują wszystkie nasze tweety na papierze toaletowym za 35 dolarów amerykańskich. Użytkownik otrzymuje cztery rolki papieru. Wynalazek nazywa się Shitter
  48. Przepływ danych w serwisach społecznościowych bije na głowę generowany przez pornografię
  49. Na liście niebezpiecznych nałogów pojawiło się nowe zaburzenie psychiczne: FAD, czyli Facebook Addiction Disorder. Przejawia się w uzależnieniu od sieci Facebook i podobnych. 35% użytkowników odczuwa obawę, że z ich profilem coś się wydarzy
  50. ⅔ użytkowników serwisu społecznościowego Facebook uważa siebie za brzydkich. Doszli do takiego wniosku porównując swój wygląd do aparycji innych zarejestrowanych użytkowników.
  51. Większość wpisów w serwisach społecznościowych powstaje „z nudów”. Tak twierdzi 36% badanych.
  52. Na domówkę do dziewczyny, która utworzyła na Facebooku zaproszenie na swoje 16. urodziny, chciało wpaść ponad 15 tysięcy osób. Wykasowanie wydarzenia po pewnym czasie nie pomogło i dopiero interwencja policji umożliwiła zapanowanie nad sytuacją
  53. Ponad 80% firm na świecie stosuje rekrutację w mediach społecznościowych
  54. Burger King przeprowadziło kampanię, która gwarantowała darmowe burgery w zamian za usunięcie 10 znajomych ze swojego profilu na Facebooku. 55 tys. wykonało zadanie, aby otrzymać darmowy burger.

„Społecznościówki” wciągają i właśnie dlatego tak chętnie są wykorzystywane przez działy marketingu zarówno małych firm, jak i korporacji. Mamy nadzieję, że powyższe fakty o serwisach społecznościowych są przydatne również dla Ciebie.  Jeśli nie wiesz, jak zaistnieć w polskich i zagranicznych serwisach społecznościowych, daj nam znać. Weźmiemy na siebie przygotowanie strategii marketingowej i zwiększymy obecność Twojej firmy w Internecie!

Rate this post