Blog

Chcesz wprowadzić swoją firmę na rynek międzynarodowy lub prowadzisz firmę, która zajmuje się importem i eksportem produktów? Pewnie jesteś świadomy tego, jak ważne jest dobre przetłumaczenie dokumentów w tej branży. Chcesz docierać do większej ilości osób, a nie wiesz, jak powinieneś prowadzić marketing po angielsku? Nasze biuro tłumaczeń Ci pomoże w tym, aby Twoja firma […]

Język hawajski

Język hawajski był pierwotnym językiem Hawajczyków, jednak obecnie większość z nich komunikuje się już w j. angielskim. Biuro tłumaczeń Kraków wyszukało różne ciekawostki językowe, dlatego warto poświęcić chwilę i wzbogacić się o nową dawkę wiedzy. Hawajczycy Zacznijmy od tego, kim w ogóle są Hawajczycy. Nazywa się nimi oczywiście rdzennych mieszkańców Hawajów — najmłodszego stanu USA — mających […]

Bariera językowa

Boisz się mówić z obawy, że popełnisz błąd? Nie możesz zapamiętać zasad gramatyki i wstydzisz się rozmawiać w języku obcym? Bariera językowa to trudność w porozumiewaniu się, która dotyczy wielu Polaków. Jak się z nią uporać, aby wreszcie poczuć wolność i swobodę w komunikacji? Problem bariery językowej Znajomość języków obcych pomaga nam w wielu różnych […]

Tłumaczenie medyczne związane jest z tematyką zdrowia i chorób człowieka. Może być sporządzone w formie pisemnej lub wykonywane ustnie. W tym drugim przypadku cała wypowiedź najpierw zostaje wysłuchana, a następnie przełożona na inny język. A odbywa się to na bieżąco lub też w trybie szeptanym. Tłumaczenie medyczne – co obejmuje? Tłumaczenie medyczne dotyczy rozległych obszarów […]

Idiomy angielskie służą urozmaiceniu języka i są używane przede wszystkim w codziennych, luźnych konwersacjach. Najważniejszą kwestią jest to, że należy się ich po prostu nauczyć, a nie tłumaczyć każdego wyrazu z osobna. Pomocny może się okazać słownik idiomów angielskich, w którym znajdziemy wiele zwrotów oraz wyszukamy ciekawe słowa po angielsku. W przypadku napotkania większych trudności […]

video

Już dawno minęły czasy, kiedy niskiej jakości napisy odwracały uwagę i utrudniały zrozumienie filmu i tym samym cieszenie się nim. Postępy technologii znacznie poprawiły jakość napisów, dzięki czemu zlokalizowanie wideo w prawie każdym języku jest bezproblemowe. Dlaczego firmy powinny rozważyć dodanie napisów do swoich filmów? W ciągu ostatniego roku klienci wyrażali dużą potrzebę udostępniania swoich […]

System zarządzania treścią stworzony w celu umożliwienia wielu użytkownikom łatwego, bezpiecznego i ekonomicznego zarządzania treścią. Jest to zestaw procesów i technologii, które wspierają firmy w gromadzeniu, zarządzaniu i publikowaniu informacji w wielu formatach. Według HubSpot przeciętny pracownik spędza codziennie 20% swojego czasu na szukaniu zagubionych plików. Nie wspominając o obawach związanych z bezpieczeństwem większości systemów […]

2022 Jak spędza się Wielkanoc w innych krajach świata? Zwyczaje wielkanocne w innych krajach różnią się od polskich. W tym roku do Świąt wierni przygotowują się już od 2 marca, czyli Środy Popielcowej, która rozpoczyna 40-dniowy post a Wielkanoc przypada nam na 17 kwietnia, po okresie Triduum Paschalnego. Życzenie od teamu VEROLING z okazji Świąt Wielkanocnych: […]

Terminologia leży u podstaw każdej strategii komunikacji korporacyjnej. Niezależnie od tego, czy komunikujecie się ze współpracownikami, partnerami biznesowymi czy klientami, Wasza strategia terminologiczna ma ogromne znaczenie. Zanim porozmawiamy o tym, jak zarządzanie terminologią wpływa na wszystkie powyższe, przyjrzyjmy się, czym jest terminologia i dlaczego w ogóle tworzyć  glosariusz.

Od dawna wiemy, że personalizacja ma  duże  znaczenie. Ciekawy fakt  odkrył Accenture, że „ około 90 proc. konsumentów chętniej robi zakupy u marek, które rozpoznają, zapamiętują i dostarczają im odpowiednie oferty i rekomendacje”. Ponieważ coraz więcej firm spełnia te oczekiwania za pośrednictwem swoich platform e-commerce, tradycyjne metody personalizacji przestają być tak popularne, jak kiedyś. Właśnie […]