Największym ryzykiem przy sprzedaży towaru za granicę jest oszustwo. Ma ono większe prawdopodobieństwo w takiej sytuacji, gdyż nieuczciwym klientom łatwiej jest uniknąć kary, gdy dokonują zakupów w zagranicznych sklepach. Wiele systemów przeciwdziałającym oszustwom, takich jak sprawdzanie adresów, nie działa w przypadku zagranicznych kart kredytowych. Możesz ocenić ryzyko oszustwa, kontaktując się z bankiem lub dostawcą usług płatniczych, które zaimplementujesz w swoim sklepie. Warto również porozmawiać z innymi firmami w Twoim sektorze, aby dowiedzieć się, czy nie napotykały podobnych problemów z nieuczciwymi klientami zagranicznymi.

W czasach kryzysu spowodowanego pandemią COVID-19 wiele firm utraciło swoje rynki zbytu lub zostało zmuszonych rządowymi obostrzeniami do czasowego zamknięcia punktów sprzedaży. Na ryzyko związane z internetowymi transakcjami zwraca uwagę Policja.  Według statystyk liczba osób poszkodowanych podczas internetowych transakcji kupna/sprzedaży wzrasta z każdym rokiem. 

Gdy wartość zamówienia nie jest zbyt wysoka dla firmy – powyższe kroki będą wystarczające. Jeśli wartość zamówienia jest znacząca – warto podjąć dodatkowe kroki sprawdzające oraz zabezpieczające, które będą adekwatne do ryzyka jakie może podjąć twoja firma. Poniżej wskazujemy najpopularniejsze rozwiązania.

Co charakteryzuje oszustów?

  • Posługują się nazwą znanych sieci handlowych, np. John Lewis, ASDA, Tesco, Aldi, Lidl, Sainsbury’s, Iceland, Multi Cash, Marks & Spencer, Daily Mail, Leroy Merlin oraz innych,
  • Osoby podające się za reprezentantów nabywcy nawiązują bardzo szybko kontakt, skracają dystans, bardzo szybko odpowiadają na korespondencję mailową,
  • Przedstawiają wszystkie wymagane dokumenty tj.: dokumenty rejestrowe, pełnomocnictwa, podpisy pod zamówieniem zgodne z reprezentacją spółki, referencje,
  • Osoba zamawiająca występuje w dokumentach rejestrowych zwykle jako Członek Zarządu lub prokurent,
  • Adres dostawy często pokrywa się z adresem wymienionym w dokumentach rejestrowych, ale zmieniany jest w ostatniej chwili przez nabywcę. Z reguły dostawca jest informowany w dniu, lub zaraz po wysyłce o awarii w magazynie, przebudowie drogi lub innych komplikacjach i wskazywany jest mu nowy adres dostawy,
  • Proponują osobisty odbiór towaru, często nieoznakowanym samochchodem,
  • Adres mailowy osoby zamawiającej towar najczęściej ma domenę gmail, yahoo, hotmail lub domenę podobną do domeny prawdziwej firmy,
  • Dla uwiarygodnienia, często tworzą fikcyjną stronę internetową i odsyłają do kontaktów na tej stronie. Strona taka jest zazwyczaj bardzo mało funkcjonalna,
  • Działają w innych branżach niż dostawca, nie są typowymi kontrahentami.

    oszyctro w handlu

Dołącz do nas:

https://open.spotify.com/user/31tckupqz4t6fekgj5nqeiv3dbfa
https://www.instagram.com/veroling_pl/?hl=uk
https://www.youtube.com/c/VerolingLSP

Rate this post