Magento

Jest to darmowa platforma e-commerce, oparte na oprogramowaniu Open Source, stosowana w dużych sklepach i hurtowniach B2B. System ten wykorzystują jedne z największych sklepów internetowych na świecie. Podstawowa wersja platformy umożliwia dostęp do funkcji, za które gdzie indziej trzeba dodatkowo zapłacić, a dodatkowo obsługa programu jest intuicyjna. Użytkownicy i programiści stworzyli szereg dodatkowych wtyczek pozwalających rozbudować sklep i oferować wiele udogodnień. 

Dla wymagających jest również dostępna wersja płatna, bardziej rozbudowana – Enterprise Edition (Magento Commerce), która kosztuje kilkadziesiąt tysięcy euro rocznie. Jeśli chodzi o zakres marketingu, to zapewnia m.in. możliwość personalizacji grupy docelowej czy modyfikację zawartości sklepu w określonym czasie przyszłym, co umożliwia dostosowanie wyglądu sklepu, promocji itd. do płci, wieku, liczby transakcji klientów. 

Zalety platformy Magento:

  • nieograniczona możliwość edycji
  • system dostosowujący się do indywidualnych potrzeb i oczekiwań
  • wygodny panel zarządzania – możliwa obsługa różnych sklepów i jednym czasie
  • obsługa wersji mobilnej sklepu
  • wbudowane narzędzia analityczne i marketingowe
  • dostosowanie pod SEO
  • praktycznie nieograniczone możliwości rozbudowy

 

Walety platformy Magento:

  • wysokie wymagania serwerowe
  • trudne w modyfikacji szablony
  • wysoka cena administracji sklepem w razie problemów
  • bez wiedzy informatycznej instalacja systemu może być skomplikowana