WooCommerce

Nie jest to typowy sklep internetowy, lecz rozbudowana wtyczka do WordPressa, znacznie rozszerzająca jego możliwości. Jest to odpowiednia opcja dla osób, które prowadzą bloga lub stronę na WordPressie i chcą rozszerzyć swoją działalność o handel internetowy. Obsługa tej wtyczki może sprawiać delikatne problemy dla osoby, która nie miała wcześniej do czynienia z WordPressem, jednak dzięki ogromnej międzynarodowej jak i polskiej społeczności, nie będziemy mieć problemu ze znalezieniem pomocy w konfiguracji i obsługą sklepu opartego o WooCommerce. Jest to wtyczka godna polecenia osobom, które mają raczej mały asortyment, posiadając większą gamę produktów, lepiej zdecydować się na platformę stworzoną typowo do sprzedaży online.

Zalety WooCommerce:

-darmowy,

-dobry dla małych i średnich sklepów,

-łatwa instalacja i konfiguracja,

-intuicyjny panel (dla osób korzystających z WordPressa),

-duża społeczność i dobre wsparcie, również w języku polskim,

-zintegrowany ze stroną na WordPressie,

-bardzo dużo wtyczek, w tym sporo bezpłatnych i pomagających w optymalizacji pod SEO.

Wady WooCommerce:

-przy większej liczbie produktów wymaga serwera o dobrych parametrach technicznych,

-nieintuicyjny panel (dla osób bez styczności z WordPressem),

-brak niektórych przydatnych integracji, które ma większość konkurencji.