Nie jest to typowy sklep internetowy, lecz rozbudowana wtyczka do WordPressa, znacznie rozszerzająca jego możliwości. Jest to odpowiednia opcja dla osób, które prowadzą bloga lub stronę na WordPressie i chcą rozszerzyć swoją działalność o handel internetowy. Obsługa tej wtyczki może sprawiać delikatne problemy dla osoby, która nie miała wcześniej do czynienia z WordPressem, jednak dzięki ogromnej międzynarodowej jak i polskiej społeczności, nie będziemy mieć problemu ze znalezieniem pomocy w konfiguracji i obsługą sklepu opartego o WooCommerce. Jest to wtyczka godna polecenia osobom, które mają raczej mały asortyment, posiadając większą gamę produktów, lepiej zdecydować się na platformę stworzoną typowo do sprzedaży online.
Zalety WooCommerce:
-darmowy,
-dobry dla małych i średnich sklepów,
-łatwa instalacja i konfiguracja,
-intuicyjny panel (dla osób korzystających z WordPressa),
-duża społeczność i dobre wsparcie, również w języku polskim,
-zintegrowany ze stroną na WordPressie,
-bardzo dużo wtyczek, w tym sporo bezpłatnych i pomagających w optymalizacji pod SEO.
Wady WooCommerce:
-przy większej liczbie produktów wymaga serwera o dobrych parametrach technicznych,
-nieintuicyjny panel (dla osób bez styczności z WordPressem),
-brak niektórych przydatnych integracji, które ma większość konkurencji.